reede, 26. detsember 2008

Jumalad sosistavad sulle kõrva

See on imelik aeg, öeldakse, ja seda ei ütle mitte mina. Nii on väidetud kunagi juba Vanas-Kreekas, hunnide seas, Islandil...

Magades ja und nähes, mitte suvalisel ajal, jõuludest kolmekuningapäevani, on eriline. Sel ajal saadetakse sulle kusagilt sealt (ah et kuskohast sealt? - Noh, Sealt, noh) unenägusid, mis kõnelevad järgmisest aastast.

He-hee. Ei maksa loota, et näete kroonikakaadreid tulevikust. See on pigem pilt vannitoa udusest peeglist või sosin, millest eraldad vaid üksikuid sõnu. Psühhoanalüüsiga pole nende unenägude juures kah suuremat peale hakata. Kõige õigem on seda vast võtta kui lõbusat mängu.

Aga, aga, aga...

Mäletan kahte oma aastatagust unenägu. Ja ma mäletan möödunud aastat. (Oi jee, see on ju lausa saavutus, eks ole) Ja unenägemine ja aasta juhtumised klapivad kokku küll.

Ja sel aastal olen juba kaks unenägu ära vaadanud. Ei hakka neid siin kirjeldama. Mis see kellegi teise asi on, mida mina unes vaatan. Ent kui neile pealkirja peaksin panema, oleks need "Ära kõnni mööda käidud radu." ja "Maine armastus on lausa taevalik"

Millised pealkirjad, he-hee. Aga, aga, aga. Miks vahtida niisama und, kui sealt võib tähendust taga ajada. Mõelge ise, kui lause "ma lähen poodi" ütleks kestahes. Ja kuivõrd teine oleks lause tähendus, kui selle oleks öelnud Shakespeare.

Inspiratsiooniks kõikidele unenägijatele järgmine video. Unenäolistest olendistest New Yorggi tänavail. Kes on ellu äratatud õhuvoolude poolt, mida sünnitavad rongid, mis suundumas järgmisse jaama.

Kuulake siis hoolega, milliste jaamade nimesid jumalad teile sosistavad

Kommentaare ei ole: