teisipäev, 20. mai 2008

A nagu Aeg

Pühapäeval sõitsin bussiga Viljandist Rakverre. See on ikka üsna pikk sõit. Nii et kui ma enda arvates juba oleks pidanud kodus olema, teatas silt rõõmsalt – Rakvere 78.

Paar pinki eespook võttis üks vanadaam kotist pudeli, kus sees morss ja jõi. Vaatasin enda kõrval vedelevat veepudelit, mille raske raha eest poest saanud. Ja hakkasin mõtlema...

Kunagi ammuammu, kui mina veel algklassides käisin ja klassiekskursioon toimus, siis oli minul ja minu pinginaabril alati kaasas selline plastmassist termose moodi pudel, kus sees morss. Mul on siiamaani meeles see plastmassilõhn, mis morssi juues ninna lõi.

Eriti vingel päeval sain kaasa partidega termosega teed. Kõrvale olid võileivad või vanaema õunakook.

Nii ka teistel. Mõnel kõvemal vennal oli kaasas Mehukati pudel. Kuigi ka seal sees oli morss, mis ilmselt polnud tehtud sellest maagilisest mehukatist.

Olid ajad.

Mäletan kui mõned aastad tagasi tuli turule taas kamašokolaad ja mu õppejõud väga tabavalt välja tõi, et paljud meist ei tormanud seda šokolaadi ostma selle pärast, et tegu oleks millegi jube heaga, vaid selle pärast, et tegu oli ju ka-ma-šo-ko-laa-di-ga. Asjaga kuskilt minevikust.

Noh, ka mina haaran alati poest kukekujulise pulgakommi, kui ma selle kuskilt leian. Isegi kui ta enam ei maitse nii kui SEE pulgakomm, mis mulle osteti turuplatsilt. Sellelt Rakvere omalt, kus praegu on keskväljak ja kuplid.

Tulin just lugu tegemast. Kuulasin üht endist koolipapat, kes rääkis kaks tundi niimoodi jutti, et lausel ja lausel vahet polnud ja suurt midagi vahele öelda ei saanud.

Kui hakkasin lahkuma, pistis käe pihku ja ütles: “Kirjutage nüüd ükskõik mida ise tahate, aga minule oli oluline, et te mind ära kuulasite. Mind pole ammu keegi ära kuulanud.”

Ja kuigi teema “A nagu aeg” võib tunduda kohati ümmarguse ja mitte midagi ütlevana, siis kohati on ta vähemalt minu jaoks kõikemäärav.

Kuigi mul on viimasel ajal ajast rohkem rõõmu kui asjadest, sain eile postist kätte ühe ASJA, mille üle mul on hea meel.

Ja see on vähem otstarbekas kui vaha linaleoumile, mida ma kogu aeg luban endale osta, aga seni pole leida õnnestunud.

Ja see asi oli plaat, sealt ka read:

On sündmuseid
neid, mida maha ei pese
ka cillit bang

Nii et cillitbangikindlat AEGA teile, magasiinlased.


Kommentaare ei ole: