reede, 12. september 2008

Hesperiidide Glamuur, Fritüür

„Kas ta räägib alati nii ähvardavalt?“, küsis Mart. „Tavaliselt mitte, tegelikult mitte kunagi mitte.“, ütles Katja naerdes enda lause üle. „Seegi hea.“
„Kui ta siia sisse astus mõtlesin ma, et siit tuleb mingi maavärin.“
„Miks sa nii arvasid?“
„Sellepärast, et ta silmad põlesid vihast, teoreetiliselt öeldes muidugi.“
„Ja, jaa, seda olen minagi tähele pannud, ma olen siin üle poole aasta töötanud ja viimased kaks kuud on ta selline olnud.“
Anne tuli korstnajalga, üpriski rahulikult. „Noh noored?“ „Mis noh?“ turtsatas Katja.
„Ei midagi, aga nüüd peab tööle hakkama, kui sul pole veel meelest läinud.“ „Ei, mul ei ole veel meelest läinud.“, nähvas Katja ja silmanurgast naeratades Mardi poole.
Nii hakkaski siis Mart tööle, pool päeva oli asi rahulik. Teine pool aga nii rahulik ei olnud, kuna tal tuli meelde, et ta pidi Ruti juurde minema. Ta oli täiesti ära unustanud.
„Kus Mart on?“, karjus Rutt üle terve köögi. „Ja, anna andeks, ma unustasin täiesti ära, meil on Annega väga palju tööd olnud. „Tähendab minul on palju tööd olnud, sina oled lihtsalt mul sabas olnud!“, ütles Anne vahele. „Tule siis nüüd, minu kabinetti kibekähku.“
Ruti kabinetti sisse astudes läbis Mardi keha külm tunne. Rutt ise istus laua taga ja kirjutas mingitele paberitele alla. „Istu, istu.“, ütles Rutt. Mart istuski. Rutt palus tal mõndadele paberitele alla kirjutada. Peale paberite ülelugemist ja allakirjutamist hakkas Mart kabinetist välja minema. Kuid see jäi tema viimaseks istumiseks, kirjutamiseks, lugemiseks ja toolilt tõusmiseks.

„Ou, kuuled?“ „Mart, uuuuu!“ „Kaua sa siin magada kavatsed?“ „Sa oled siin juba oma kolm tundi maganud.“ „Kas sa kavatsed mõnda tundi ka tulla?“
„Jah, ja ma tulen.“ „Ma nägin kõige reaalsemat und üldse praegu.“ „Mis tund meil hakkab?“
„Ajalugu.“
„Mis unenagu sa siis ka nägid?“
„Ma seletan tee peal.“

Nii ta läkski. Garderoobist välja ja tundi. Endal veel külmavärinad ihul ja mõeldes oli see alles uni. Tal loksus peas ikka mõte-miks? Miks Hesperiidid, miks glamuurne naine ja miks tulikuum fritüür?

Kommentaare ei ole: