neljapäev, 21. august 2008

Golf

Golfi peetakse rikaste mänguks, aga see ei tähenda, et tavalised inimesed seda harrastada ei võiks. Pealegi võib see minu meelest isegi päris põnevaks osutuda.

Golfi mängitakse loodusliku muruga väljakul, mis on 25–30 hektari suurune ja mitmekesise reljeefiga, kuhu kuulub nii looduslikke kui ka spetsiaalselt loodud takistusi. Täismõõtmelisel väljakul on 18 auku. Iga auk on tähistatud lipuga. Mängitakse spetsiaalsete keppidega. Mängu võidab see, kes kulutab palli ajamiseks läbi kõikide aukude kõige vähem lööke.

Golfi ajalugu ulatub väga kaugetesse aegadesse. Hollandis mängiti golfi juba aastast 1200. Siis löödi pall kepiga vastavasse väravasse mitte auku.

Tänapäevane golf sai alguse Šotimaalt. Aastal 1457 keelas kuningas James II golfi mängimise, kuna selle harrastamisel kardeti noorsoo valmisolematust kaitseks sõjaolukorras. Kardeti, et golfi harrastamine ei võimalda harjutada vibulaskmist, mis oli julgeoleku seisukohast vajalikum. Aastast 1502 golfi mängukeeld Šotimaal tühistati, sest Inglismaaga sõlmiti rahu ja kuningas James IV oli golfi suur austaja.

Baltikumi esimene täismõõtmeline golfiväljak asub Niitväljal. Nii et enne suve lõppu tasub veel seal ära käia.


1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Nii golf, mulle on alati golf meeldinud, ma olen jälginud suurimaid tähti ja ma tean, mida täendab kolme löögiga täppi.

Keep posting that golf stuff! :)