teisipäev, 10. veebruar 2009

amatöörfilmide festivalil käisite?

olgu öeldud, et ma käisin. ja juhtumisi oli koos mu kaaslasega seal veel üks kaaslane, mu eelmine klassivend Caspar. ta istus mu kaaslase kõrval ja kommenteeris neid filme, mida festivalil näidati, ka tema on amatöörfilmitegija. ja muidu tegija.
seal oli üks film, mis meile kõigile kolmele, tõenäoliselt ka paljudele teistelegi, meeldis. selle nimi on "Walterkalypsis". stiililt meenutas see Tarantino filme, huumorilt mitte midagi, lihtsalt oli väga naljakas. ja hea. ka Margus Grosnõile meeldis see, ta oli üks žürii liikmetest sel aastal.
igatahes järgmine aasta, kui näete kuulutust "amatöörfilmidefestival", minge. seal näeb väärt filme noortelt tegijatelt ja ehk Caspariltki. pealegi mu sõbrad ja ma arvame, et näiteks Casparist võib saada küll näiteks Lasse Hallströmi või Peeter Simmi tüüpi tegelane. sama potentsiaaliga inimesed saadavad oma filme ka toimunud festivalile. ühel päeval võib üsna uhke olla öelda oma lastele, et nägid selle naise või mehe ühte esimestest filmidest ühe kooli aulas 25 krooni eest.

5 kommentaari:

andry ütles ...

ühel päeval ma kekkan oma lastelaste ees, et ma tunnen MUd,
kes kunagi oli Mi toimetajapea.

Või midagi niisugust.

Ja mu sõber hea.

Kalle P ütles ...

kõrvalt märgin, et mina käisin -- ja öelge veel, et kultuuris kirge pole, !, peale tulemuste välja kuulutamist ja shallallaa lõppu läksin ekstra ühe tuttava žüriiliikme käest kunstiliste kaalutluste alaseid seletusi nõudma, sest avalikult neid festaril ei jagatud, mistõttu ka tol õhtul välja kuulutatud valik minu jaoks kergelt motiveerimata oli.

aga žürii auks tuleb öelda, et sain head selgitused. jään jätkuvalt eriarvamusele jagatud kohtade osas enda silmis, kuid žürii toimis isiklike maitsete piires professionaalselt.

mis olekski vist (muusika/filmi/vms)kriitika üks lähenemisvõimalusi -- igalühel on oma arvamus, aga professionaalne ja motiveeritud kaalutlus on see vundament, mis eristab head kriitikat niisama jauramisest?

andry ütles ...

kusjuures LVs on jõle palju asjalikke filmitegijaid noori, Saaremäe poiss oma kambaga tuleb meelde, Ringo Ramul oma kambaga, siis Athena kooli lapsed, kellest üks vähemalt õpib juba meediakoolis Priit Pärna juures... Tuuli Korsar, kes on teind jube armsa mängufilmi ja jube tähtsa dokfilimi Waldorf koolist... no neid ikka on, tead.

Ja mõelda vaid, kõikide nendega saab oma laste ees kekata. Ega suurt muuks aega ei jäägi. Vist.

eero ütles ...

käisin.
järjest paremaks läheb.
kui nüüd k6ik saaksid veel kätte korralikud helisalvestusvahendid, statiivid ja hd kaamerad (samas järjekorras näib olevat n6udlus) siis on küll 6ndsus filmifestivalile saabunud. k6ik muu on olemas.

andry ütles ...

ongi nii, nagu eero ütleb

mul ajab enamiku filmide kvaliteet pea valutama, pilt hüpleb ja on sedavõrd ebaterav lihtsalt