teisipäev, 3. veebruar 2009

Parem varblane peos, kui tuvi matustel (KMS)


Istusid koos
jutuhoos
kolm sõbrakest hääd-
Preili K, härra A, härra P
olid need.

Neiu K
endaga
oli toond
ta
ta
taa

ja oh rõõmu,
mida tundsid
härra P, härra A
kui neiu K
nendega nõus
oli seda
ja
ga
ma

Siis härra A, härra P

preili K

asusid mängima:

pähetükkivaid luuleridu

kui lumehelbeid 

üksteisele kraesse puistama

Käib aimamatuid radu pidi armastus (Kareva)
Ma ei kirjuta vastikuid ridu (Viiding)
Igav liiv ja tühi väli (Liiv)
Kes neid suudaks lahuta (Koidula)

Mu isa oli tuumafüüsik (Lindlo)
Memm kinkis mulle karabiini (Viiding)
Ikka korterisügavustes hiilgavad meie silmad (Luik)
Kui kaunis oli see. (Koidula)

Aina igasugu pudipadi pähe tuleb taguda meil koolis (Aimla)
Kimbukese sinilolli kinkisin ma sinule (Ehin)
Me saame hakkama, ükskõik kuidas (Chalice)
Ikka täitsa pekkis (Pehk)
Seda asendab ka mesilasevaha (Viiding)

Oma laulu ei leia ma üles (Tungal)
Naabri Antsul oli peni (rahvalik laul)
Ma vaatan valget lage (Kareva)
Piilupart oli rongijuht (Niit)
Strawberry fields forever...(Lennon-McCartney)
Vaino Vahing on tapnud sadu kasse ja tapab veelgi (Unt)
Let It Be (Lennon-McCartney)
Kassa armastad mind maailma ääreni (Rooste)
Sa armasta siis minu silmi kui nendes on maailmataevast (PE Rummo).
Keegi mul koputab südame pääle (härra A)
Me oleme inkubaatori lapsed ja sellest taagast lahti ka ei saa (härra P)


Selline mäng seega. Kultuurne ajaviide. Seltskond ütleb kordamööda ja järjest suvalisi pähetulevaid värsiridu eesti või maailma või udmurdi luulest.
Kuni see põnev on.
Kel parajasti ei plahhhhvata, võib passida.

Näitab ühisteadvust, avardab silmaringi ilma ripsmelainerita, lubab oma erudeeritusega eputada, toob välja, kes ja mis ollakse...

Ja kokku saab sest mõnigi kord uue luuletuse. Kui ei usu, lugege see posu sääl ülal uuesti läbi, autorite nime kõrvale jättes.

"Kuid inimese hinges, sääl heljub surmani, kui kaunis kauge kaja sest luulest ometi."

Anna haava, võta näppu.

3 kommentaari:

Priit ütles ...

Hea pilt!

andry ütles ...

Tönud Kärdule

andry ütles ...

Ei mingeid Tõnusid Kärdule, tänud ikka.

Ta jagab jah matsu meeletult hästi.

MATS MATS