laupäev, 12. detsember 2009

Jäneste kiriku esimene arvustus üldse


Tuleviku teatriteadlaste peale mõeldes, kes mitte "Jäneste kiriku", vaid selle esimese blogiarvustajaga tutvust ja uurimust ja igasugust muud põnevat seksi teevad, olgu ära toodud ajalooline tõde:

"Jäneste kiriku" esimene arvustus üldse ilmus kaks päeva peale esietendust, esmaspäeval 09.12.2009 blogis "Teater nõuab nuppu".

Minu enese jaoks oli see kirjatükk liiga tugevalt intellektuaalse kallakuga. Alles teisel vaatamiskorral, viimasest reast mängu jälgides tabasin: jah, Becket ja tema Godot on täitsa olemas, ja puu ka, mille all Vladimir ja Estragon jaurasid.

Ainult et see puu on horisontaali pandud.

Tänud kirjutajale vähemalt tagantjärgi. (Mu esimene reaktsioon, nii suuline kui ka kirjalik, oli veidi karvane ja turris, nagu kaks päeva vihmaveetünnis ligunenud siilipojal, kel hing siiski sisse jäänud.)

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Aga kuue aastane sai sellest vaid aru, et saab tallinna loomaaega tänu etendusele ja see karu kargas liiga palju..
Kokkuvõttes, palju lahedam oli pärast uksetaga mööda turnimisasju ronida... etendus ise ( vastupidiselt Lotte etendusele, kus veel 2 nädalat oli järelkaja) on siiani täiesti seletamatu ... nagu laps poleks üldse teatris käinud...
Järsku on see ikka suurematele lastele mõeldud?

andry ütles ...

kullake
ma arvan, et on üks asi, mida kuueaastane aru saab

ja natuke teine asi,
mida ta verbaalselt väljendab.:)

Ja muidugi on mõni etendus parem, teine kehvem. Teater pole kunagi puhas, veatu ja sirgjooneline.

Aga see, et karu kargas. Hm?
Isegi laulus ei karga karud, ja selles etenduses kohe karud kindlasti ei karga.:)

Ehk tasub Sul asi oma silmaga üle vaadata

Sennile palavaid terviseid meie kõigi poolt

GNAPIO

Anonüümne ütles ...

Mina jah kahjuks ise ei näinud seda etendust .. ja üldse ... ma pole juba aasta varsti teatris käinud :P
Kuid jah, "kärbse" jaoks poleks nagu etendust olnud .. samas, kui ma küsin ta käest Lotte kohta siis tuleb sealt siiani igasugu asju.
No jah, karu = koer .. kostüümide sarnasus .. pika arutluse peale selgus. aga muud eriti midagi.. mingi perekond oli kah seal. Rohkem ma välja ei suutnud pinnida :P

andry ütles ...

Jumal küll, ÄRA SIIS PINNI PALUN!!!!!

andry ütles ...

OMA LAST!!!